KauppakamariVerkosta, yhteistyökumppaneita Kansainvälisyys, Yritykset

Unohda googlailu – Hae kumppanisi KauppakamariVerkosta!

Internet tarjoaa helpon tavan hakea potentiaalisia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, mutta tietotulva tuottaa helposti myös tuskaa. KauppakamariVerkosta löydät parhaat vaihtoehdot parilla klikkauksella.
Timo Sormunen
FacebookTwitterLinkedIn

Mistä löytää ketterä ja kokenut konsultti, markkinat hallitseva myyntiammattilainen, asiansa osaava asianajaja, ammattimainen alihankkija tai asiakas, jolle omat tuotteeni ja palveluni tulisivat juuri oikeaan tarpeeseen?

Kun omat vanhat kontaktit on käyty läpi, ottaa moni meistä avuksi Google-haun. Selaimeen muutama hakusana ja parissa sekunnissa näyttöruudulla on kymmeniä eri vaihtoehtoja. Niistä osa voi olla ennalta tuttuja, valtaosa todennäköisesti täysin tuntemattomia.

Sen jälkeen edessä on vielä pitkäpiimäinen verkkosivujen selailu, jonka pohjalta pitäisi seuloa jyviä akanoista. Monessa tapauksessa jäljelle jää vain muutama vaihtoehto, jotka nekään eivät herätä isompaa innostusta.

Luotettavia kumppaneita KauppakamariVerkosta

Internetin tarjoama tietotulva on tiedostettu myös kauppakamarissa. Siksi jäsenetuihin kuuluvasta KauppakamariVerkosta on lähdetty rakentamaan mahdollisimman tehokasta ja monipuolista haku- ja verkostoitumispalvelua.

– Kauppakamareissa on yli 20 000 jäsentä, joten tämän verkon kautta löytää varmasti luotettavia yhteistyökumppaneita. Siellä voi myös markkinoida omia tuotteita ja palveluja, kohentaa yrityksen verkkonäkyvyyttä ja saada tätä kautta uusia asiakaskontakteja, Helsingin seudun kauppakamarin digitaalisten palvelujen suunnittelija Miira Kolehmainen kertoo.

KauppakamariVerkkoon saa oman yrityksen tai organisaation perustiedot jo kauppakamari-jäsenyyden perusetuna. Hakuja voi tehdä esimerkiksi nimen, toimialan ja paikkakunnan perusteella.

Verkot vesillä myös ulkomailla

Jos verkkopalvelusta haluaa saada enemmän irti, kannattaa hyödyntää maksullista Jäsenprofiili+ -palvelua.

– Silloin verkkoon voi rakentaa oman osion, jonne voi oman logon alle sijoittaa tarkempia yhteystietoja, uutisia, tiedotteita, blogeja, tarjouksia, referenssejä sekä presentaatiota ja videolinkkejä, Miira Kolehmainen vinkkaa.

Kotimaan ohella uusia asiakkuuksia ja kumppanuuksia voi hakea myös ulkomailta Enterprise Europe Networkin ylläpitämästä Yrityskontaktipörssistä.

– Sen kautta löytää myyntikanavia, franchising-partnereita, alihankintaa ja logistiikkakumppaneita. Lisäksi voi kartoittaa mahdollisuuksia myös yhteisyrityksen perustamiseen ja yrityskauppoihin, Kolehmainen lisää.